Wirtualny spacer to jeden z najlepszych sposobów przedstawiania swojej firmy w internecie i danie możliwości klientowi zjawienia się w niej wirtualnie — przed podjęciem decyzji. Często promując własne firmy w internecie, robimy to za pomocą social mediów czy stron internetowych, zapominając o wizytówce Google na Google Maps i właśnie wirtualnym spacerze. Czym zatem jest wirtualny spacer Google? Jak działa i jak się go wykonuje? Jakie plusy daje jego umieszczenie? Odpowiedzi na wszystkie pytania i wszystkie istotne informacje na temat wirtualnego spaceru poniżej.
Czym jest wirtualny spacer?
Wirtualny spacer to spacer po naszej firmie w technologii Google Street View. Zwiedzanie światowych ulic z Google zna każda osoba. Podobny spacer możemy jednak wykonać samodzielnie i dodać go na naszą wizytówkę na mapach Google. Wirtualny spacer pozwala zatem zwirtualizować pewną przestrzeń i zwiedzać ją. Może być to np. spacer po biurze naszej firmy, magazynie, hotelu czy punkcie usługowym. Wirtualny spacer da się wykonać w praktycznie każdym wnętrzu. Dzięki niemu będziemy mogli wirtualnie poruszać się po takim wnętrzu oraz rozglądać — tak jak po ulicy w Google Street View. Wirtualny spacer wykonuje się i dodaje na wizytówce na mapach Google. Samo wykonanie wirtualnego spaceru leży po naszej stronie. Dodanie go oraz utrzymywanie na wizytówce jest już darmowe i zapewniane przez Google. Spacer taki możemy też udostępnić na naszą stronę internetową i pokazywać niezależnie.
Oprócz samego wirtualnego spaceru, możemy również coraz częściej zamówić usługi dodatkowe np. u fotografów czy w agencjach marketingowych. Może to być np. pozycjonowanie wizytówki Google lub stworzenie modelu 3D naszego biura. To ciekawa opcja, która pozwala stworzyć model w stylu domku dla lalek. Będziemy mogli obracać go dowolnie jak bryłę 3d i kliknąć w dowolnym miejscu przenosząc się do wnętrza.
Jakie plusy daje posiadanie wirtualnego spaceru?
Wirtualny spacer po naszej firmie to wiele korzyści. Pierwszą z nich jest fakt pozycjonowania naszej wizytówki na Google Maps. Google promuje te wizytówki, które posiadają wysokojakościowy content. Spacer taki w połączeniu np. ze zdjęciami czy regularnymi wpisami, pomoże podnieść pozycję naszej wizytówki, dzięki czemu będziemy znajdowali się wyżej na liście wyników na mapie po lewej stronie. Zamawiając wykonanie wirtualnego spaceru, skutkiem ubocznym jego tworzenia jest duża ilość wysokojakościowych zdjęć. Przeważnie fotografowie przekazują je nam za darmo w ramach realizacji zlecenia. Zdjęcia takie możemy zatem dodać na swojej stronie czy właśnie na wizytówce. Oprócz korzyści pozycjonowania i opalizacji wizytówki, wirtualny spacer jest niezwykle atrakcyjny dla użytkowników. Osoby, które zastanawiają się, jaką firmę wybrać, przeważnie wybierają tę firmą, która umożliwia im zwiedzanie wnętrza. Będzie prezentowała się ona wiarygodnie i profesjonalnie. Samo zamówienie wizytówki nie jest trudne, a inwestycja będzie owocowała przez wiele lat.
Jak zamówić wirtualny spacer 360 stopni?
Wirtualny spacer wykonać teoretycznie możemy samodzielnie, choć zdecydowanie lepiej zlecić to zadanie profesjonalistom. Możemy zrobić to na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest znalezienie fotografa lub agencji marketingowej, którzy oferują tego typu usługi. Obecnie na rynku działa wiele takich osób czy marek i bez większego problemu znajdziemy odpowiednią osobę. Drugim i bardziej korzystnym rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do fotografów rekomendowanych przez Google. Na stronie Google Street View, Google udostępnia listę fotografów rekomendowanych. Są to osoby, które spełniają wymogi Google oraz wykonywały już zdjęcia sferyczne zgodnie z wytycznymi technicznymi. Osoby takie mają więc zatem doświadczenie i poprawne realizacje na koncie. Lista zawiera numery telefonów do osób z danego miasta Polski.
Jak się go wykonuje?
Proces wykonania wirtualnego spaceru to dość monotonna praca, ale i wymagająca sporej wiedzy. Jeśli zdecydujemy się go wykonać i zlecimy stworzenie takiego spaceru fotografowi, będziemy musieli na ten proces przeznaczyć ok. godziny lub nieco więcej — w zależności od metrażu. Fotograf, który zjawi się w naszej firmie, hotelu czy biurze będzie wykonywał zdjęcia 360 stopni w różnych punktach — co kilka metrów. Fotograf doskonale wie co ile metrów – w jakim pomieszczeniu, ma je wykonywać oraz jak zwirtualizować całą przestrzeń. Jedno ujęcie w jednym punkcie wykonuje się z wielu zdjęć, które obejmą cały plan dookoła. Do tej czynności fotograf może używać zwykłego aparatu lub specjalnej kamery 360. Po zrobieniu odpowiedniej ilości zdjęć, fotograf przechodzi do kolejnego punktu. Każdy punkt to jeden krok w wirtualnym wnętrzu. Po zakończeniu wizyty w firmie, fotograf przez kilka dni składa wszystkie zdjęcia oraz łączy ze sobą odpowiednio punkty. Im większe było wnętrze, tym dłuższy czas oczekiwania. Po kilku dniach spacer wirtualny jest gotowy i możliwy do wgrania.
Kiedy warto?
Wirtualny spacer warto wykonać w kilku sytuacjach. Pierwszą z nich jest ta, kiedy chcemy kreować profesjonalny wizerunek marki. Odbiorcy z pewnością uznają to za przejaw profesjonalizmu, a my będziemy mogli uchodzić za firmę wykorzystującą najnowsze technologie. Spacer warto też wykonać, jeśli posiadamy nowe biur, wnętrze czy lokal, który jest naszą mocną stroną. Dzięki wirtualnemu spacerowi możemy wyróżnić się na rynku oraz zademonstrować wszystkim naszą imponującą siedzibę – magazyn czy hotel. Wykonanie wirtualnego spaceru, to też dobre posunięcie, jeśli zależy nam na pozycjonowaniu wizytówki i pozyskiwaniu klientów bezpośrednio z map Google lokalnie. Wpływać będzie ona znacząco na optymalizację takiej wizytówki. Kolejną sytuacją, w której warto zdecydować się na wykonanie wirtualnego spaceru, jest ta, gdy posiadamy pewny budżet i budujemy pozytywny wizerunek marki w sieci. Warto wykorzystać taką szansę i wykonać taki spacer. Ogólnie nie niesie on ze sobą żadnego ryzyka, minusów czy konieczności dbania o hosting itp. Ogólnie wykonać taki spacer możemy w każdej sytuacji i zamieścić go zarówno na naszej stronie internetowej, jak i wizytówce.