Tuning zawieszenia – czy i dlaczego warto wybrać zawieszenie gwintowane?

0
166

Każdy amator tuningu pragnie, aby jego samochód nie tylko sprawował się jak najlepiej na drodze, ale również swoim wyglądem przypominał pojazdy sportowe. Jednym z najchętniej wybieranych rodzajów tuningu jest montaż zawieszenia gwintowanego. Dzięki niemu możemy obniżyć wysokość samochodu, dodając mu charakteru i klasy, a także poprawić jego warunki jezdne. Poniżej rozwijamy temat zawieszenia gwintowanego oraz podpowiadamy – dlaczego i gdzie warto się w nie zaopatrzyć.

Standardowy zestaw zawieszenia gwintowanego

Na zawieszenie gwintowane składają się zestawy czterech sprężyn oraz – najczęściej – umieszczonego w ich środku amortyzatora. Jego zewnętrzna powłoka jest gwintowana, co pozwala na regulację rozmiaru prześwitu. Dokonujemy tego za pomocą znajdujących się również w zestawie talerzy bądź nakrętek oraz klucza.

Po zamontowaniu regulacja ustawienia amortyzatora jest dość prosta. Wystarczy podnieść samochód oraz nastawić nakrętki na pożądanej wysokości.

Warunki jezdne na zawieszeniu gwintowanym

Po zamontowaniu zawieszenia gwintowanego konstrukcja samochodu jest bardziej usztywniona. Przekłada się to na zmianę warunków jezdnych, co warto mieć na uwadze podczas codziennego podróżowania samochodem. Nie zawsze bowiem i nie w każdym warunkach będzie to oznaczało bardziej komfortową jazdę.

Usztywniona konstrukcja poprawia reakcje pojazdu na ruchy kierownicą. Dobrze sprawdza się to podczas dynamicznej i szybkiej jazdy, zwłaszcza przy wchodzeniu w ostre zakręty. Ponadto, po zamontowaniu zawieszenia gwintowanego środek ciężkości pojazdu ulega przemieszczeniu. To również ma wpływ na jego sterowność.

Zawieszenie gwintowane pozwala także na zredukowaniem zjawiska zanurzania się samochodu, czyli jego nadmiernego przechylania się do przodu występującego przy nagłym hamowaniu. Dlatego ten rodzaj zawieszenia najlepiej będzie odpowiadał kierowcom lubiącym przemieszczać się dynamicznie i agresywnie.

W wielu sytuacjach zbyt sztywna konstrukcja może jednak przeszkadzać – podróż takim samochodem jest zwykle mniej komfortowa z uwagi na osłabioną zdolność do tłumienia drżeń. Jest to odczuwalne zwłaszcza podczas jazdy na długi dystans; tym bardziej, że powierzchnia wielu dróg w naszym kraju nie należy do najrówniejszych.

Gdzie kupować zawieszenie gwintowane?

Kierowcom zainteresowanym zawieszeniem gwintowanym polecamy wybór zestawów Eibach Pro-Street-Multi lub Pro-Street-S. Są to zawieszenia wysokiej klasy, wykonane ze stali szlachetnej odpornej na korozję. Zachowują swoje wyjściowe parametry, w tym stan gwintowania, nawet po wielu latach eksploatacji.

W składzie zestawu znajdują się wszystkie elementy, w tym klucz hakowy, potrzebne do montażu oraz regulacji amortyzatorów. Na stronie: https://eibach.pl/ znajdziesz zestawy dedykowane do najpopularniejszych marek i modeli samochodów poruszających się po polskich drogach.

Zestawy zawieszenia gwintowanego pozwalają na regulacje prześwitu w przedziale od 20 do nawet 70 mm, choć w znacznym stopniu zależy to od konkretnego modelu samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here